köpinformation

Trangia Webshop

För dig som handlar i Trangia webshop. Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av Trangia AB, (Trangia Webshop). Vi finns i Trångsviken, Jämtland, där vår fabrik och tillverkning har funnits sedan 1925.

Företagsinformation


Trangia AB / Fabriksbutik & Museum
Alsenvägen 12

835 96 Trångsviken
Sverige

Hemsida: www.trangia.se
Webshop: www.shop.trangia.se
Facebook: trangia.sweden 
Instagram: trangia_sweden

Organisationsnummer: 556744-1406
E-postadress: customersupport@trangia.se
Telefonnummer: +46 (0)640-681335
Telefontider 10.00-17.00 (mån-fre)


Leveransinformation per land


Välj flik för att läsa vad som gäller för just ditt land eller område

SCHENKER PRIVPAK 60 SEK – Din order kommer att levereras till ett Schenker Privpak ombud nära dig. Skriv in ditt mobilnummer vid beställning för att få en SMS-avisering som snabbare talar om när ditt paket har anlänt och är redo för att hämtas ut. Notera att Du som kund måste legitimera dig när du hämtar ut paketet på utlämningsstället. Därför är det viktigt att rätt namn står som beställare! För att ändra namn, efter en order är skickad från oss, tar Schenker en avgift på 250 sek.

HÄMTAS I BUTIK  0 SEK – Hämtas på Fabriksbutiken i Trångsviken (Alsenvägen 12, 83596 Trångsviken) . Vi kontaktar dig så snart din order finns klart för att hämtas.  Du kan då välja att komma in till oss eller så kommer vi ut till bilen med din order.

FRI FRAKT PÅ ORDER ÖVER 1000 SEK -För att underlätta leveranser under rådande omständigheter världen över, så gäller fraktfritt för order över 1000 SEK.

LEVERANSTIDER – Din order behandlas inom 1-2 dgr och leveranstiden inom Sverige är 2-5 dgr. Så snart din order är skickad från oss så kommer du att få ett mail med sändid för att själv kunna följa din sändning och avisering via appen “Mina Paket”. Vissa leveransalternativ kan vara begränsade på grund av lokala begränsningar. Förseningar i leveranser kan inträffa.

Ladda gärna ner appen “Mina Paket” så kan du enkelt spåra dina paket, få löpande information och aviseringar om var ditt paket är och när det finns att hämta. Registrera både mobilnr och mail adress så missar du ingen avisering. För Apple App Store: https://app.minapaket.com . För Google Play: https://app.minapaket.com

DHL EXPRESS 15 EUR – On Demand Delivery. Du kan själv välja om du vill att paketet ska levereras direkt hem till dig, annan adress eller ditt närmsta DHL Service Point. Vid upphämtning får du ett mejl eller sms som informerar om det beräknade leveransdatumet.
 
FRI FRAKT PÅ ORDER ÖVER 100 EUR -För att underlätta leveranser under rådande omständigheter världen över, så gäller fraktfritt för order över 100 EUR

LEVERANSTIDER– Din order behandlas inom 1-2 dgr och leveranstiden är 2-5 dgr. Så snart din order är skickad från oss så kommer du att få ett mail med sändid för att själv kunna följa din sändning. Det kan ta ett tag innan det kan spåras i systemet. Vissa leveransalternativ kan vara begränsade på grund av lokala begränsningar. Förseningar i leveranser kan inträffa. 
Spåra DHL Express:https://www.dhl.se/exp-en/express/tracking.html

HANDLA AV OSS TILL NORGE
I Norge är vi momsregistrerade och säljer inklusive moms 25% . TRANGIA NO MVA nr: 926 421 832. Priserna i webshop visas inklusive moms 25% och man betalar alltså den vid köpet. Man betalar som Norsk kund ingen tull på sändningar från oss . Våra varor samt dokument uppfyller villkoren för ursprungsintyg.

DHL EXPRESS 15 EUR – On Demand Delivery. Du kan själv välja om du vill att paketet ska levereras direkt hem till dig, annan adress eller ditt närmsta DHL Service Point. Vid upphämtning får du ett mejl eller sms som informerar om det beräknade leveransdatumet. 

FRI FRAKT PÅ ORDER ÖVER 100 EUR -För att underlätta leveranser under rådande omständigheter världen över, så gäller fraktfritt för order över 100 EUR

LEVERANSTIDER– Din order behandlas inom 1-2 dgr och leveranstiden är 2-5 dgr. Så snart din order är skickad från oss så kommer du att få ett mail med sändid för att själv kunna följa din sändning. Det kan ta ett tag innan det kan spåras i systemet. Vissa leveransalternativ kan vara begränsade på grund av lokala begränsningar. Förseningar i leveranser kan inträffa. 
Spåra DHL Express:https://www.dhl.se/exp-en/express/tracking.html

HANDLA AV OSS TILL UK
I UK är vi momsregistrerade och säljer inklusive moms 20% .TRANGIA GB VAT nr: GB372564776 /EORI nr: GB372564776000. Priserna i webshop visas inklusive moms 20% och man betalar alltså den vid köpet. Man betalar som UK kund ingen tull på sändningar från oss . Våra varor samt dokument uppfyller villkoren för ursprungsintyg.

DHL EXPRESS 15 EUR – On Demand Delivery. Du kan själv välja om du vill att paketet ska levereras direkt hem till dig, annan adress eller ditt närmsta DHL Service Point. Vid upphämtning får du ett mejl eller sms som informerar om det beräknade leveransdatumet. 

FRI FRAKT PÅ ORDER ÖVER 100 EUR -För att underlätta leveranser under rådande omständigheter världen över, så gäller fraktfritt för order över 100 EUR

LEVERANSTIDER– Din order behandlas inom 1-2 dgr och leveranstiden är 2-5 dgr. Så snart din order är skickad från oss så kommer du att få ett mail med sändid för att själv kunna följa din sändning. Det kan ta ett tag innan det kan spåras i systemet. Vissa leveransalternativ kan vara begränsade på grund av lokala begränsningar. Förseningar i leveranser kan inträffa. 
Spåra DHL Express:https://www.dhl.se/exp-en/express/tracking.html

HANDLA AV OSS INOM EU
Vi säljer enligt destinationsprincipen för moms. (One Stop Shop, OSS). Detta innebär att du faktureras med kundlandets moms och momssats. Kontakta dina lokala myndigheter för information angående momssatser i ditt land.

DHL EXPRESS 18 EUR – On Demand Delivery. Du kan själv välja om du vill att paketet ska levereras direkt hem till dig, annan adress eller ditt närmsta DHL Service Point. Vid upphämtning får du ett mejl eller sms som informerar om det beräknade leveransdatumet. 

Europeiska icke EU länder: 12 EUR


FRI FRAKT PÅ ORDER ÖVER 100 EUR – För att underlätta leveranser under rådande omständigheter världen över, så gäller fraktfritt för order över 100 EUR

LEVERANSTIDER– Din order behandlas inom 1-2 dgr och leveranstiden är 2-5 dgr. Så snart din order är skickad från oss så kommer du att få ett mail med sändid för att själv kunna följa din sändning. Det kan ta ett tag innan det kan spåras i systemet. Vissa leveransalternativ kan vara begränsade på grund av lokala begränsningar. Förseningar i leveranser kan inträffa. 
Spåra DHL Express: https://www.dhl.se/exp-en/express/tracking.html

ALLA PRISER UTANFÖR EU VISAS EXKLUSIVE MOMS
För leveranser utanför EU, tänk på att tull, moms och lokala skatter kan tillkomma på din order. Alla tillkommande kostnader vid leverans utanför EU betalas av mottagaren. Kontakta dina lokala myndigheter och tullkontor för mer information. I vissa länder är vi momsregistrerade och säljer inklusive moms. Se respektive flik.

BEGRÄNSNINGAR – På grund av Handelsrestriktioner är alla länder inte tillgängliga för leverans. Då hittar du inte det land i listan under “leveransland” i kassan. 

Extra info angående köp av Trangia produkter för leverans till angivet land. Anledningen kan vara t.ex lokala regler i landet.

Till Kanada kan vi ej leverera följande artiklar:
Trangia bränsleflaskor

Extra info angående köp av Trangia produkter för leverans till angivet land. Anledningen kan vara t.ex. lokala regler i landet.

Till USA kan vi ej leverera följande artiklar:
Trangia Triangel Artno: 400333

Extra info angående köp av Trangia produkter för leverans till angivet land. Anledningen kan vara t.ex. lokala regler i landet.

Till Japan kan vi ej leverera följande artiklar:
Trangia gasbrännare artno: 742527
Kök med Gasbrännare inkluderat

Extra info angående köp av Trangia produkter för leverans till angivet land. Anledningen kan vara t.ex. lokala regler i landet.

Till AU kan vi ej leverera följande artiklar:
Trangia gasbrännare artno: 742527
Kök med Gasbrännare inkluderat

Övrig köpinformation för Trangia webshop


Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms. Alla priser utanför EU visas exklusive moms. För leveranser utanför EU, tänk på att tull, moms och lokala skatter kan tillkomma på din order. Alla tillkommande kostnader vid leverans utanför EU betalas av mottagaren. Kontakta dina lokala myndigheter och tullkontor för mer information.

Vi erbjuder följande betalsätt:
SVEA Checkout – Info kommer

Paypal Checkout Express –Med PayPal Express Checkout accepteras betalningar med kreditkort eller från ditt eget PayPal-konto. När du klickar på Slutför köp i kassan omdirigeras du till PayPals webbplats för att slutföra betalning med PayPal.

Orderbekräftelse

När du genomför ett köp skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postsadress som du angivit vid beställningen. Har det inte kommit någon orderbekräftelse efter några minuter kan du kontakta oss. Ibland kan det hända att mailet hamnat i skräppostmappen. Kontrollera gärna orderbekräftelsen en extra gång så att allt stämmer. Svara på mailet du fått om du behöver ändra på något.

Ej uthämtade paket

Ett ombud tillhandahåller paketet i 14 dagar, innan det skickas i retur till oss. För ordrar som kommer i retur till oss på grund av ej uthämtat paket debiterar vi mellan 200-600 SEK beroende på vilket land det gäller och om det uppstått kostnader för tullavgifter eller liknande. Detta gör vi för att täcka de omkostnader som uppstår.

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på Trangia webshop så har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.  Vi tar endast emot returer av varor som har inhandlats på denna hemsida, Trangia webshop. Varor inköpta i butik/via återförsäljare eller annan webshop ska vid ångerrätt hanteras av respektive inköpsställe som står angivet på ditt kvitto.

Om du ångrar ditt köp så börja med att skicka oss ett kort mail där du talar om detta, svara på din orderbekräftelse t.ex, så ser vi enkelt vilken order det gäller. Därefter skickar du tillbaka varan till oss. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Du ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss kommer vi att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning. Exempelvis: om det ursprungliga köpet gjordes med ett kreditkort sätter vi tillbaka summan på samma kort. Återbetalning sker inom max 14 kalenderdagar från att vi har tagit emot din returnerade produkt.

Garanti och reklamation

Vi säljer alla Trangiaprodukter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom det krävs om du behöver utnyttja garantirätten. Varor inköpta i butik/via återförsäljare eller annan webshop ska vid garanti- och reklamationsärenden hanteras av respektive inköpsställe som står angivet på ditt kvitto.

Produktgarantin–  täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Reklamation – Är det fel på en vara du köpt har du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara, eller att häva köpet och få pengar tillbaka.

Hör av dig till oss om det uppstår ett garanti- eller reklamations ärende så tittar vi på det. Skicka ett mail med bilder som tydligt visar problemet. Bifoga även ditt ordererkännade eller kvitto. Sedan hör vi av oss om hur vi går vidare i just ditt ärende. Vid garanti och reklamation så står vi för returfrakten till oss och kommer att skicka dig en retursedel. Här är exempel på vad som inte täcks av garantin eller är orsak till reklamation:

– Användning av felaktigt bränsle.
– Bristande överensstämmelse med gällande säkerhetsåtgärder och föreskrifter.
– Skador som härrör från reparationer eller justeringar som har utförts av obehöriga.
– Skador orsakade av olyckor eller transporter, som t.ex bucklor, repor eller normal slitage.
– Skada på grund av felaktig användning eller brist på korrekt underhåll. Observera att multifuel och gasbrännare kräver underhåll såsom beskrivet i användarmanualen.


Returer skickas till adress nedan. Observera att vi ej löser ut returer/reklamationer mot postförskott:
Trangia AB /Fabriksbutik & Museum
Alsenvägen 12
835 96 Trångsviken
Sverige

Hos Konsumentverket och på Hallå konsument hittar du mer information om ångerrätt och reklamation:
www.konsumentverket.se
www.hallakonsument.se

Integritetspolicy GDPR (General Data Protection Regulation) 

Vi sparar följande persondata om våra kunder: 
Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.
Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.
Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.

Varukorg